| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Violentwind
|
Posted: Thu Feb 16, 2012 6:43 am Post subject: [DIV] Profiel foto Tips & Tricks |
|
|
Het leek me een leuk id om mijn tips en tricks vrijtegeven wat betreft het bewerken en uploaden van een profiel foto. Aangezien het typen van de tips en tricks en maken van foto's even duurt is deze pagina nog even onder constructie :]
Eventuelle suggesties en verbeteringen zijn altijd welkom
Inhoud:
- Standaard Maten
- Gratis foto upload sites
- Gratis foto resize sites
- Hoe maak ik een screenshot
- Hoe upload ik een foto op IMVU
- Hoe plaats ik een banner
- Standaard signature codes
- Hoe begin ik met bewerken
- Hoe geef ik een effect aan mijn foto
- Oog Tutorial
- Wenkbrauw tutorial
- Hoe maak ik een tattoo op mijn foto
Standaard Maten:
- Profiel foto: 160 x 220 (Ten alle tijden)
- Persoonlijke banners: 500 x150 (Niet groter dan)
Gratis foto upload sites:
- Imageshack
- Tinypic
- Photobucket
- Imagecave
*Klik op de naam om de link naar de site te openen
Gratis Foto resize sites (op maat maken van je foto):
- Shrinkpictures
- Resizeyourimage
- Resizepic
* Klik op de naam om de link naar de site te openen
* Dit kan natuurlijk ook gewoon gedaan worden met het bewerk programma dat je gebruikt.
Hoe maak ik een Screenshot:
- Typ *Hiresnobg (Voor foto's zonder achtergrond)
- Typ *Hiressnap ( Voor foto's met de huidige achtergrond )
* Deze worden opgeslagen op je bureau blad
* Deze worden ook het beste genomen in kamers zonder schaduwen (Typ bijv. in de search shadowless room)
Hoe upload ik een foto op imvu:
- Allereerst ga naar je begin pagina. Klik hier als je hem niet kan vinden
- Klik op bewerken
- Klik op bladeren (Staat in het kader Account overzicht)
- Zoek een foto naar keuze en klik Openen.
- Klik nu op Profiel aan passen
- Je profiel foto is nu aangepast
* Zorg dat je profiel foto altijd 160 bij 220 is en niet groter dan 200kb
* Let ook op dat imvu alleen Jpg, PNG en gifs upload.
* Geeft imvu een error met uploaden probeer het eens in firefox en anders loop de bovenste twee *'n nog eens na.
Hoe plaats ik een banner:
- Ga naar het forum.
- Scroll naar beneden en klik op Profiel.(Profile)
- Ga naar het Kader signature en vul daar je code in of tekst naar keuze.
- Klik op Submit en je bent klaar
* Dit is de enigste box die werkt om je signature in te stellen. Probeer je het op je begin pagina bij bewerken dan zal hij de BB code niet herkenen dus gebruik altijd deze stappen.
Hier een makkelijke snelle link naar de Profiel pagina
Standaard signature codes:
- Hoe plaats ik een link:
| Code: | | [url=Link naar de site hier]Tekst voor je link hier[/url] |
- Hoe plaats ik een foto:
| Code: | | [img]Link voor je foto hier[/img] |
- Hoe plaats ik een foto gelinkt aan een site of andere pagina:
| Code: | | [url=Link naar de site hier][img]Link naar je foto hier[/img][/url] |
- Hoe plaats ik een foto gelinkt aan een site met teskt:
| Code: | | [url=Hier je site link][img]Hier je foto link[/img]Hier je tekst[/url] |
Hoe begin ik met bewerken:
- Download een bewerk programma als je dat nog niet hebt. Bijv. Gimp of Photoshop. Klik hier voor de officiele download site voor gimp.
- Kies een bewerk programma naar keuze.
- Open je foto in je bewerk programma.
* Opend je foto niet met het programma dat je wilt. Ga dan naar Afbeeldingen -> Rechter muis klik op je foto -> Openen met -> Selecteer daar je programma naar keuze
Hoe geef ik een effect aan mijn foto:
- Open je foto in je bewerk programma.
- Kijk boven in je balk en zoek naar Filters.(Ik gebruik gimp dus dit kan voor sommige programma's anders zijn)
- (Ik wil mijn foto graag ouderwets er uit laten zien) Filters -> Decor -> Oude Foto -> Je sepia (ouderwets) rand staat standaard op 20 dit kan je aanpassen naar hoe breed je hem zelf wilt. (Mijne staat op 2) -> Klik ok
- Sla je foto op.
* Probeer wat effecten uit uit de lijst bij filters. Vind je het effect niet leuk druk gewoon Ctrl Z en je bent weer terug bij hoe je foto was voor je effect.
Voor Na
Speciale dank aan FURYSHOCKX voor het lenen van zijn screenshot.
Ogen Tutorial:
Ogen:
Voor Na
- Kies je foto naar keuze Foto
- Pak je smeer tool en haal het overtollige zwart weg door het in een opwaardse beweging te verplaatsen. Foto
- Doe dit ook met het bovenste gedeelte wat je weg wilt hebben Foto
- Pak daarna een kleur uit de rood aangegeven cirkel, Dit kan je ook doen door je Penseel te pakken en ctrl V in te houden. Foto
- Pak je penseel en bedek de vlakken die naar jou smaak nog te donker zijn met de kleur die je zojuist gepakt hebt. Foto
- Pak weer je Smeer tool en smeer het vlak wat je zojuist bedekt hebt een beetje uit zodat het vloeiend tot normaal in elkaar overloopt. Foto
- Pak nu je Vervagen tool en ga over de harde zwarte randjes van de oog lijn. Foto
- Doe dit nu ook over de rest van wat je net hebt gedaan om het meer in elkaar te laten over lopen zonder harde randen. Foto
- Pak nu een kleur uit de in de rood aangegeven cirkel. Maak deze bij je kleuren iets donkerder. Foto
- Pak je verfspuit en maak je ooglijn met de kleur die je zojuist gepakt hebt. Is deze te donker zet dan je Dekking iets lager van 100% naar 80% bijv. Foto
- Ga nog eens over de zelfde lijn maar dan een iets korter stukje dus laat de buitenranden weg. Foto
- Pak nu een neutrale huids kleur tegen het licht zalm aan. Pak een kleine brush en maak een waterlijn net boven je zwarte eyeliner. Foto
- Pak je smeer tool en maak de buiten einden van je waterlijn wat zachter en gevormd. Foto
- Pak je Verfspuit met een zwarte kleur en een kleine brush en maak een eyeliner lijn presies onder je waterlijn die je zojuist hebt gemaakt. Foto
- Maak ook een zwart potlood lijn bij je bovenste ooglid. Foto
- Pak je verfspuit met een witte toon en maak een witte lijn op het bovenste ooglid. Foto
- Pak nu een kleur naar keuze en maak een dikkere lijn boven de wit tint die je net hebt aangebracht. Foto
- Pak nu een donkerdere kleur van de kleur die je zojuist hebt gebruikt en ga met een kleine brush over de donkere huidskleur waar je een paar stappen terug je ooglid mee gemaakt hebt. Foto
- Pak nu weer een lichte tint met je verfspuit en highlight de stukken bij het middelste van je ooglid en tussen het kleur verschil waar de kleuren van je make up overlopen. Foto
- Pak een zwarte kleur met je verfspuit een kleine brush en zet in het linker vlak bij je verfspuit onder penseel dynamiek het vakje Uitvloeien aan en zet daar de pixels op ongeveer 15 a 20. Maak een beweging omhoog zodat je wimpers creert. Let wel op dat je deze op een natuurlijke maniet laat vallen . Dus niet allemaal omhoog of een kant op. Wimpers gaan van nature een beetje doorelkaar. Pas af en toe de lengte aan van je pixels of pak een wat dikkere brush om de wimpers wat natuurlijker er te laten uit zien. Foto
- Als laatste stap pak een zalm tint en maak een klein stipje aan de binnenkant van het oog. Hier kan je eventueel nog een donker schaduw randje aan maken door een iets donkerdere zalm tinbt te pakken en die op het bovenste gedeelte van je stipje te doen. Foto
*Kleur en wimper stijl kunnen altijd aangepast worden naar hoe je het zelf wilt.
* Als er iets niet duidelijk is post het gerust.
Wenkbrauw Tutorial
Wenkbrauwen:
Voor Na
- Pak je foto naar keuze. Foto
- Pak nu kleuren uit de rode cirkels. Foto
- Bedek je wenkbrauw met de kleur die het best past met de kleur er boven of er onder. Foto
- Pak nu je Smeer tool en ga met een zachte brush over het gedeelte wat je net hebt bedekt. Foto
- Pak je zachte brush en zet een stip op het punt waar je je wenkbrauw wilt beginnen. Foto
- Pak nu je smeer tool en begin de stip in de juiste vorm te smeren zoals jij je wenkbrauw wilt laten lopen. Foto
- Pak nu je Penseel met een 1 pixel brush en klik onder Penseel dynamiek het vakje uitvloeien aan en zet de pixels op ongeveer 15. Maak nu de beweging welke kant je de haartjes wil laten opstaan. Volg het patroon wat je hiervoor hebt gemaakt om de vorm van je wenkbrauw te maken. Let op wenkbrauw haren er best iets boven uit mogen steken. Foto
* Je kan in dit geval ook lekker rond spelen door een dikkere brush te pakken of de pixels wat hoger te zetten zodat de haren wat langer worden.
Hoe Maak je een tattoo op je Foto:
Voor Na
- Neem een foto naar keuze Foto
- Zoek nu een tattoo die je er graag op wilt hebben. Let wel op dat deze altijd een witte achtergrond moet hebben of een andere effen kleur die niet het zelfde is als de kleur van de tattoo. Plak deze nu boven op je foto die je zojuist hebt gekozen. Foto
- Ga naar je lagen aan de rechter kant toe. Rechter muis klik op je tattoo en klik Nieuwe laag. Nu zie je dat je tattoo een aparte laag is van je foto.- Ga naar Kleur -> Kleur naar Alfa -> Zorg dat de kleur op wit staat (Of de de kleur van je achtergrond) -> Klik Ok Foto
- Ga nu naar Laag -> Laag schalen -> Vul hier de afmeting in hoe groot je je tattoo wilt hebben mijn plaatje is oorspronkelijk 400 x 400 dus maak ik mijn tattoo 50x50. Foto
- Pak nu je Draai tool en breng je tattoo in positie. Foto
- Dit is dan je eindresultaat. Wil je je tattoo niet in kleur maar zwart hebben volg dan de volgende stap.Foto
- Klik op Kleur -> Desatureren -> Gemiddeld -> Klik ok Nu is je tattoo in zwart
- Sla je foto op en je bent klaar. Foto
Last edited by Violentwind on Sun Apr 08, 2012 4:22 pm; edited 7 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
PrettyKitty  Moderator
|
Posted: Thu Feb 16, 2012 2:11 pm Post subject: |
|
|
Wat een geweldige tutorials.
Duidelijk en heel erg behulpzaam. _________________ Big Bang Theory fan? Check this bundle!! You're going to love it! |
|
| Back to top |
|
 |
Loverly
|
Posted: Sun Feb 19, 2012 12:09 am Post subject: |
|
|
ziet er goed uit, dank je. ik kan vooral niet wachten op je ogen tut! _________________
Cassiopeian Credits |
|
| Back to top |
|
 |
Delugny
|
Posted: Tue Feb 28, 2012 8:03 am Post subject: |
|
|
Ziet er erg mooi uit. Echter één vraagje gebruik jij de graphic tablet of gewoon een muis? Want ik twijfel over zo'n tablet. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Violentwind
|
Posted: Fri Mar 02, 2012 10:06 am Post subject: |
|
|
| Delugny wrote: | | Ziet er erg mooi uit. Echter één vraagje gebruik jij de graphic tablet of gewoon een muis? Want ik twijfel over zo'n tablet. |
Ik gebruik zelf een muis :] Met een beetje oefening krijg je er best een vaste hand in :] |
|
| Back to top |
|
 |
Violentwind
|
Posted: Fri Mar 09, 2012 11:24 am Post subject: |
|
|
| Hebben mensen nog dingen die ze graag willen zien ?? |
|
| Back to top |
|
 |
Loverly
|
Posted: Fri Mar 09, 2012 10:14 pm Post subject: |
|
|
ojaaaa zekers Ikzelf zou dolgraag skin, neus en haar zien:) _________________
Cassiopeian Credits |
|
| Back to top |
|
 |
Violentwind
|
Posted: Fri Mar 16, 2012 11:37 am Post subject: |
|
|
| Loverly wrote: | ojaaaa zekers Ikzelf zou dolgraag skin, neus en haar zien:) |
Zal binnenkort even tijd er voor maken thanks voor de ideen  |
|
| Back to top |
|
 |
MaylionCarrendar
|
Posted: Sun Apr 01, 2012 12:46 pm Post subject: |
|
|
Als ik tijd ga hebben wil ik best wel weer Tutorials maken en hier neer zetten. Maar dat kan maanden duren ;D _________________ All Dp's by me. |
|
| Back to top |
|
 |
Violentwind
|
Posted: Wed Apr 04, 2012 9:59 am Post subject: |
|
|
| MaylionCarrendar wrote: | | Als ik tijd ga hebben wil ik best wel weer Tutorials maken en hier neer zetten. Maar dat kan maanden duren ;D |
Neem je tijd ik heb ook wat vertraging vanwege de verhuizing dankje alvast :] |
|
| Back to top |
|
 |
Guest_Rainbowcoontail 
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 1 Location: Netherlands Antilles
|
Posted: Wed Jan 16, 2013 10:52 am Post subject: Ohmy ;c |
|
|
| Het mislukt bij mij o.o :c Heel irritant ;c |
|
| Back to top |
|
 |
LISAMARIEPRESLEY1975
|
Posted: Thu Feb 21, 2013 4:26 am Post subject: |
|
|
| Violentwind wrote: | | Loverly wrote: | ojaaaa zekers Ikzelf zou dolgraag skin, neus en haar zien:) |
Zal binnenkort even tijd er voor maken thanks voor de ideen  |
waar kan ik oogen maaken of de texsteur vinden groetjes lisa  _________________ I'm falling in love
When I first say you,
I was scared to talk to you.
When I first talked to you,
I was scared to kiss you.
When I first kissed you,
I was scared to love.
Now that I love you ,
I'm scared to LOSE you
I LOVE FREDDY |
|
| Back to top |
|
 |
blushingcherry
|
Posted: Fri Feb 22, 2013 8:11 am Post subject: |
|
|
leuke tutorials dank je _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Doccu
|
Posted: Thu May 02, 2013 4:56 pm Post subject: |
|
|
Goeie tutorials Dankjeweel  _________________ Life Goes On. |
|
| Back to top |
|
 |
Guest_ikhaatjoulove
|
Posted: Fri May 10, 2013 12:10 pm Post subject: Re: [DIV] Profiel foto Tips & Tricks |
|
|
ik wil mijn foto in imvu doen maar ik kan nioet kan je alsjeblieft mijn leren  |
|
| Back to top |
|
 |
|