|
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Thu May 10, 2012 2:57 pm Post subject: [Cr] Verandering van het VIP en Creator-programma |
|
|
Vandaag kondigt IMVU een significante verandering aan betreft het VIP en Creator-programma.
Lees de Aankondiging, en voel je vrij om het in de topic hier te bespreken.
Zorg er graag voor dat de discussie binnen de forumregels blijft, dankjewel! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
PrettyKitty  Moderator
|
Posted: Thu May 10, 2012 3:23 pm Post subject: |
|
|
Het lijkt wel alsof nederlandse ontwerpers zich niet zo druk maken...
In vergelijking tot de engelstalige forums is het hier ronduit rustig@ _________________ Big Bang Theory fan? Check this bundle!! You're going to love it! |
|
| Back to top |
|
 |
BrightDelightTen 
|
Posted: Sat May 12, 2012 7:14 am Post subject: |
|
|
Zucht,waarom komt het onaangekondigd zo maar uit de lucht vallen en wij hebben daar maar op aan te passen. Dat vind ik echt een slechte zaak:(
Ik ben er boos over hoe ze met de clienten/creators omgaan. Als ze betalen en de mond dicht houden is het allemaal goed.
Is er werkelijk geen andere oplossing dan dat de nieuwe mensen die willen komen developen elke maand een x bedrag moeten betalen voor het creeren van hun eigen producten? En van de oude garde krijgt er ook mee te maken. Mij maakt je niet wijs dat het niet gaat gebeuren.
Ik weet zelf niet hoe je met stelen van textures moet oplossen maar dit vind ik toch wel heel erg makkelijk en eigelijk laag van het IMVU team.
Zo vergallen ze elke keer een beetje bij beetje het plezier van het developen en dat vind ik een kwalijke zaak
Ik heb zelf wel een vip maar eigelijk vind dat het ook zonder vip kan want je wilt wat betekenen of je creativiteit kwijt....moet je betalen bah! |
|
| Back to top |
|
 |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Sat May 12, 2012 4:11 pm Post subject: |
|
|
Het komt niet helemaal uit de lucht vallen, er zijn al tijden rumoeren over dit soort dingen.
Wij, als bestaande creators hebben ons momenteel nergens op aan te passen, het heeft geen direct effect op ons. Ik ga me persoonlijk niet druk maken over een hypothetische toekomstige verandering. Als je in de TOS kijkt dan zie je gelijksoortige statements, zoals dat ze elk moment van alles kunnen doen met onze producten, daar maakt ook niemand zich druk om.
Jaren geleden, toen guests nog konden developen, is er een verandering gemaakt, naar alleen mensen met een gekochte naam. De oude guest developers werden ook meegenomen in het nieuwe programma en zij kunnen nog altijd developen.
Dat zijn een paar dingen om in gedachten te houden.
Persoonlijk ben ik het er ook niet mee eens, maar het heeft zo zijn voor en nadelen. Onder andere dat er minder nieuwe developers zullen zijn, en dat wij dus minder concurrentie hebben. Jammerlijk voor mensen die nu willen starten, maar aan de andere kant, wat is nou 9 dollar voor een hobby. Paardrijden, uitgaan, de bioscoop of de fitnessclub zijn allemaal duurder dan 9 dollar per maand en daar draait men de hand niet voor om. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
PrettyKitty  Moderator
|
Posted: Sun May 13, 2012 6:40 am Post subject: |
|
|
Moderators pet af:
Ik vind 10 dollar per maand wel heel veel geld. Zeker als je het als nieuwe ontwerper moet gaan betalen voor een hobby waarvan je niet eens weet of je het wel leuk zult vinden.
Daarnaast heb ik nogal moeite met het feit dat men in de aankondiging spreekt van VIP-leden die de 'brave' burgers blijken te zijn geweest. Ik ben altijd een brave burger geweest. Dat is me in het verkeerde keelgat geschoten. VIP of niet.
Daarnaast heb ik wat vraagtekens over het 'fraude voorkomen' verhaal.
Ik moet wel toegeven dat vrijwel alles op het internet geld kost. Op een site die Frenzoo heet en waar ik ook een poosje voor ontworpen heb, kunnen de novice_members ook veel minder dan de VIP's
Je moet sowieso VIP zijn daar om fatsoenlijk te kunnen ontwerpen. _________________ Big Bang Theory fan? Check this bundle!! You're going to love it!
Last edited by PrettyKitty on Sun May 13, 2012 11:07 am; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Sun May 13, 2012 10:54 am Post subject: |
|
|
In vergelijking, 9 dollar voor een maandje uitproberen, of 19 dollar betalen voor je naam om een maandje uit te proberen?
Daarnaast, dat je het niet aan kan doen klopt, maar er zijn zoveel dingen waar je voor betaald waar je niks tastbaars aan overhoud. Een avondje bioscoop, een fitness abonnement, uit eten gaan of danslessen, je houd er ook niks tastbaars aan over en het zijn wel allemaal hobby's/bezigheden die duurder zijn dan 9 dollar.
Het verhaaltje over 'brave burgers' wil ik ook nog wel even op reageren. Het zijn statistieken waar ze het over hebben, dat kan je nooit op een individu toepassen. Als ze statistieken gaan bekijken over het aantal voorvallen van fraude of andersoortig grensoverschrijdend gedrag, en je vergelijkt VIP met geen VIP. Dan zal je of vinden dat VIP mensen minder problemen geven, OF je vind dat de niet VIP mensen minder problemen geven. Zo werken statistieken, dat iedereen zich dat persoonlijk gaat aantrekken vind ik een beetje overdreven. Als je twee groepen vergelijkt zal je altijd vinden dat de een het beter doet dan de ander. Oke, ik geef toe, ze hadden het zeker tactischer kunnen brengen.
Hun beweegredenen ben ik het ook niet mee eens, ik geloof niet dat deze nieuwe regeling fraude of UFI producten zal verminderen. Het zal hoogstens de kas van IMVU meer spekken, maar dat is ook nog maar de vraag. Wie wil er nu nog creator worden? Ik weet het niet. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
PrettyKitty  Moderator
|
Posted: Sun May 13, 2012 11:11 am Post subject: |
|
|
Nog voor het ontwerpcentrum in de IMVU-App zat, kon je als niet-creator wél oefenen. Ik had al heel wat dingen gemaakt voordat ik betaalde om mijn guest weg te kopen.
Dus in die tijd wist je van te voren waar je aan begon.
Jammer dat dat nu niet meer kan  _________________ Big Bang Theory fan? Check this bundle!! You're going to love it! |
|
| Back to top |
|
 |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Sun May 13, 2012 3:12 pm Post subject: |
|
|
Dat is zeker jammer... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
JunoJulliet
|
Posted: Wed May 16, 2012 7:11 am Post subject: |
|
|
hmm ik weet nog niet zo goed wat ik hier nu van moet vinden, ik weet wel dat ik zodra ik vip moet gaan betalen om te kunnen creeeren ik er waarschijnlijk wel mee stop hoe leuk ik imvu ook vind,
erg jammer, hopelijk bloed imvu door te veel veranderingen niet langzaamaan dood, net als frenzoo inderdaad...  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
StoneDesign 
|
Posted: Sun May 27, 2012 3:11 am Post subject: |
|
|
| prettykitty wrote: | Nog voor het ontwerpcentrum in de IMVU-App zat, kon je als niet-creator wél oefenen. Ik had al heel wat dingen gemaakt voordat ik betaalde om mijn guest weg te kopen.
Dus in die tijd wist je van te voren waar je aan begon.
Jammer dat dat nu niet meer kan  |
Misschien is dit weer een punt om aan imvu voor te leggen, voordat iemand besluit om te createn vip moet kopen, dat hij/zij eerst kan oefenen. |
|
| Back to top |
|
 |
StoneDesign 
|
Posted: Sun May 27, 2012 3:31 am Post subject: |
|
|
| BrightDelightTen wrote: | Zucht,waarom komt het onaangekondigd zo maar uit de lucht vallen en wij hebben daar maar op aan te passen. Dat vind ik echt een slechte zaak:(
Ik ben er boos over hoe ze met de clienten/creators omgaan. Als ze betalen en de mond dicht houden is het allemaal goed. |
Wel of niet onaangekondigd, het maakt allemaal niet uit. Als het imvu team iets wilt doordrukken dan doen ze dat, ik ben namelijk de 20 seconden limiet op muziek nog niet vergeten. Heel imvu stond op zijn kop er werden zelfs advocaten ingeschakeld omdat imvu ons de in al die jaren gekochte tracks waar wij imvu leden een godsvermogen aan credits aan hadden uitgegeven zo van de 1 op de andere dag door de neus boorde. Al ga je met alle imvu leden klagen of acties ondernemen dat helpt allemaal geen fluit. Imvu maakt handig gebruik van de verleiding van de mens en daar verdienen ze op. 1000 leden zijn erop tegen maar 2000 gaan erin mee dus imvu wint altijd. |
|
| Back to top |
|
 |
Mutsjeee
|
Posted: Sun May 27, 2012 4:40 am Post subject: |
|
|
| stone1969 wrote: | | Wel of niet onaangekondigd, het maakt allemaal niet uit. Als het imvu team iets wilt doordrukken dan doen ze dat, ik ben namelijk de 20 seconden limiet op muziek nog niet vergeten. Heel imvu stond op zijn kop er werden zelfs advocaten ingeschakeld omdat imvu ons de in al die jaren gekochte tracks waar wij imvu leden een godsvermogen aan credits aan hadden uitgegeven zo van de 1 op de andere dag door de neus boorde. Al ga je met alle imvu leden klagen of acties ondernemen dat helpt allemaal geen fluit. Imvu maakt handig gebruik van de verleiding van de mens en daar verdienen ze op. 1000 leden zijn erop tegen maar 2000 gaan erin mee dus imvu wint altijd. |
Ik vindt dat het limiteren van muziek naar 20 sec. terecht was. Het is volgens mij algemeen bekend dat je niet zomaar muziek van andere artiesten mag uploaden en er vervolgens ook nog eens geld aan mag verdienen. Iedereen wist dat, maar toch bleven mensen het doen en bleven mensen het ook kopen. Dat jij je nu lullig voelt omdat je er geld aan hebt uit gegeven is wel een beetje je eigen schuld, want als customer ben je verantwoordelijk voor wat je koopt. Net als bij t kopen van compleet naakte lichamen in de GA catalog: ik heb al vaak genoeg gehoort dat mensen geen credits terug kregen, omdat ze wisten dat t product eigenlijk AP had moeten zijn. Dit was niet zomaar iets dat imvu 'er doorheen wilde drukken', het was iets dat ze was opgelegd door de muziek industrie.. Dat aanklagen niet hielp, was omdat je in feite aan de rechter vroeg om het toe te staan om zonder toestemming van de werkelijke artiest geld te verdienen aan zijn/haar werk, wat dus wereldwijd (en niet alleen op imvu) tegen de wet is.
Maar goed, on topic
Ik weet ook niet echt wat ik hier nou van moet vinden... 10 dollar per maand vind ik idd wel heel erg veel, zeker aangezien imvu er regelmatig nog steeds een zooitje van maakt en ik ook nog steeds submittion fees moet betalen. Dat verhaal dat t diefstal tegen zou gaan vind ik ook lulkoek. Deze maatregel zal dieven zeker niet stoppen... Of je nou eenmalig 10 dollar voor je naam moet betalen of 1x 10 dollar voor een maandje vip maakt geen verschil, binnen 1 maand cashen ze uit en beginnen ze toch met een nieuw account.
Aan de andere kant heeft t natuurlijk ook wel voordelen. Producten van developers die bijvoorbeeld niet meer actief zijn en niet meer verkopen verdwijnen uit de catalog, wat toch weer meer ruimte creëert voor nieuwere spullen en minder oude rommel opleverd bij zoekacties. In zekere zin zou dit al een beetje de catalog kunnen opruimen (hoewel dit dan wel weer bevestigd dat imvu zo min mogelijk moeite wil doen om de catalog op te ruimen)
Ik weet zelf niet of ik nog door zou gaan met developen als ze de "grandfathered" developer ook laten gaan betalen voor vip. Op zich verdien ik nu wel genoeg credits om ook met maandelijk 10 dollar nog winst te maken. T probleem is dat, voor zover ik weet, je vip alleen met een credit card *** kopen, en laat ik die nou net niet hebben.... En om nou een credit card aan te schaffen, alleen maar voor imvu, vind ik ook weer een beetje onnodig/raar _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
StoneDesign 
|
Posted: Sun May 27, 2012 7:56 am Post subject: |
|
|
| Mutsjeee wrote: | | Ik vindt dat het limiteren van muziek naar 20 sec. terecht was. Het is volgens mij algemeen bekend dat je niet zomaar muziek van andere artiesten mag uploaden en er vervolgens ook nog eens geld aan mag verdienen. Iedereen wist dat, maar toch bleven mensen het doen en bleven mensen het ook kopen. Dat jij je nu lullig voelt omdat je er geld aan hebt uit gegeven is wel een beetje je eigen schuld, want als customer ben je verantwoordelijk voor wat je koopt. Net als bij t kopen van compleet naakte lichamen in de GA catalog: ik heb al vaak genoeg gehoort dat mensen geen credits terug kregen, omdat ze wisten dat t product eigenlijk AP had moeten zijn. Dit was niet zomaar iets dat imvu 'er doorheen wilde drukken', het was iets dat ze was opgelegd door de muziek industrie.. Dat aanklagen niet hielp, was omdat je in feite aan de rechter vroeg om het toe te staan om zonder toestemming van de werkelijke artiest geld te verdienen aan zijn/haar werk, wat dus wereldwijd (en niet alleen op imvu) tegen de wet is. |
Mij heb je niet horen zeggen dat ik mij er lullig over voel, ik heb gezegt dat ik dat incident niet ben vergeten en ja we zijn allemaal verantwoordelijk voor wat we kopen, maar wel ervan uitgaande wat muziek betreft dat imvu dit wel goed had geregeld die is tenslotte de hoofdverantwoordelijke om dit toe te laten staan en wisten ook dat het illegaal was als je geen rechten betaald. De enige die schaden hebben geleden zijn de leden en niet imvu. En daarmee wou ik dus een punt maken dat acties ondernemen totaal geen enkele zin heeft, ondanks dat imvu bij wijze van, twee maanden van te voren aan zou geven wat er gaat gebeuren. Of we nou willen of niet het gebeurt toch. En wat GA wat AP producten had moeten zijn ben ik het helemaal met jou eens, maar daar ligt ook wel een beetje de verantwoording bij de mensen die de peer review doen, want als ik een AG product onder ogen krijg en het moet AP zijn keur ik het af. Ik vind ook trouwens dat leden die niet ontwerpen geen peer review mogen doen voor hun gratis credits want merendeel kijkt niet eens naar het product en vinkt maar wat aan zolang ze maar hun credits binnen krijgen. Heb genoeg producten in clear verdict gehad wat nergens opsloeg, als je bv al een normale singelpose maakt en iemand geeft aan dat er hate, blood en dergelijke inzit begint mijn bloed wel te koken, maar hij/zij heeft zijn gratis credits wel binnen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Tue May 29, 2012 5:01 am Post subject: |
|
|
Stone, even een kleine toevoeging aan het verhaal:
IMVU is niet verantwoordlijk voor de producten van creators, de verantwoording daarvan ligt bij de creator zelf. Deze tekenen daarvoor zodra zij creator worden. Zij tekenen dan onder andere de gebruikers voorwaarden en de voorwaarden voor virtuele goederen (zoals producten). In die regels staat dat men geen zaken mag gebruiken waar een ander het copyright van bezit. Denk bijvoorbeeld aan muziek en foto's.
Wil je een schuldige zoeken in het verhaal, dan zal je toch naar de creator moeten gaan waar je het gekocht hebt. Zij hebben willens en wetens het risico genomen de muziek erop te zetten. De regel dat het niet mocht bestond altijd al, alleen het feit dat men maatregelen nam kwam later.
Zie het zo: we zitten allemaal met een winkel in het winkelcentrum van IMVU. Zij bepalen de regels, maar wij (creators) zijn verantwoordelijk voor de inhoud van onze winkel. Mochten wij ons niet aan de regels houden, dan kunnen we natuurlijk actie verwachten.
De reden dat geluid was toegestaan was waarschijnlijk niet om muziek up te loaden, maar mensen de kans te geven om andere geluiden in hun producten te stoppen. De regel dat er geen copyrighted items/content gebruikt mocht worden was er immers al. Als men er dan niet naar luisterd en IMVU risico's loopt tegenover platenmaatschappijen, tja dan snap ik het wel. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
StoneDesign 
|
Posted: Wed May 30, 2012 12:10 am Post subject: |
|
|
| Jasmyn wrote: | Stone, even een kleine toevoeging aan het verhaal:
IMVU is niet verantwoordlijk voor de producten van creators, de verantwoording daarvan ligt bij de creator zelf. Deze tekenen daarvoor zodra zij creator worden. Zij tekenen dan onder andere de gebruikers voorwaarden en de voorwaarden voor virtuele goederen (zoals producten). In die regels staat dat men geen zaken mag gebruiken waar een ander het copyright van bezit. Denk bijvoorbeeld aan muziek en foto's.
Wil je een schuldige zoeken in het verhaal, dan zal je toch naar de creator moeten gaan waar je het gekocht hebt. |
Dit gedeelte ben ik niet met je eens Jasmyn. Ik heb zelf ook een site waar je eventueel bestanden kan uploaden en is alleen toegestaan als het gaat om gratis software wat word aangeboden op het internet zoals bijvoorbeeld Gimp om maar een dwarsstraat te noemen. Nu komen er leden bij mij die ineens muziek of illegaal software gaan Uploaden Dan ga ik het niet eerst jarenlang oogluikend toelaten maar zorg meteen dat dit niet meer mogelijk word gemaakt op de site. En ga mij niet vertellen dat imvu dat na zoveel jaren niet wisten, want dat wisten ze wel. Het regelement moet een creator idd naleven maar imvu moet erop toezien dat deze regelement word nageleefd. Denk namelijk dat Stichting Brein om het hoekje kwam kijken en imvu daarom noodgedwongen deze stap maakte, anders had imvu nu niet meer bestaan. Imvu is altijd verantwoordelijk voor zijn eigen site en niet de creators want als Brein ingrijpt dan komen ze niet bij de creators maar bij de eigenaars van de site. En in die tijd dat ze het oogluikend hebben toegestaan hebben ze hier wel miljoenen dollars op verdient over de rug van de leden. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
|
Hide ads? Get VIP!
|
|
You can post new topics in this forum You can reply to topics in this forum You can edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
|
|
| |
|