|
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
DarkprincesElf1
|
Posted: Fri Mar 16, 2012 2:43 pm Post subject: [V] DMCA copyright violation notice |
|
|
moet degene die een dmca tegen met deed niet bewijs hebben. die het gestolen is. en hij of zij de eigenaar is, de maker. voordat imvu een dmca tegen mij producten doet. want anders kunnen ze me van iets beschuldigen wat ik niet heb gedaan. zonder bijwijs.
ik heb er net 2 gehad via e-mail. ik denkt dat het stickers zijn. gaan ze nu echt de stickers aan pakken die gemaakt zijn van plaatjes van het internet. dan zullen bijna alle stickers in de winkel verdwijnen. want de meeste zijn van het internet. en verkleind, wat vanaf gehaald enz. het zelfde geld voor de meeste badges. als je die plaatjes niet mag gebruiken moeten de makers ze niet op het intenet zetten. en toestaan de ze gedownload worden. zodat anderen er geen stickers van kennen maken. een tekening or schilderij enz. ze doen toch ook niks aan mesh dieven. die een derive doen en niks veranderen. of een merk naam gebruiken. logos enz. dat is erger dan stickers vind ik. bijna al mn stickers zijn van het internet. de meeste staan er al meer dan 2 jaar in de winkel. en goed gekeurd in peer review
werd gelinkd naar deze pagina http://nl.imvu.com/catalog/web_info.php?section=Info&topic=counter_dmca_form&save_locale=1&save_locale=1. snap dat ingewikkelde engels niet. en in het nederlands is ie niet. de normale regels hebben teveel worden die de meeste niet kunnen. in het nederlands zijn het rare zinnen. met ingewikkelde worden. ik ken het product niet meer zien. dus weet ik niet welke het zijn. ik heb meedere happy halloween stickers en pink rose stamps. dat ken geen copieright zijn. de natuur is van iedereen. die is van een echt bloemen foto gemaakt. en die is al meer dan een jaar in mn winkel. dus ik snap er geen zak van.
is dit erg. kan ik disabled worden door dit.
1st zouden ze een net bericht moet sturen met worden die je snapt. een uitleg wat fout is volgens hun. welke producten. je de tijd geven om ze teverstoppen zodat andere ze niet kunnen zien. want verwijderen kan je ze zelfs niet. dan een waarschuwen per bericht. dan en dmca. nooit disablen. ik heb duizende euros uitgegeven aan 90 badges - producten in mn winkel. voor mn avi. stickers voor mn hp ect. veel mensen die veel geld hier aan uit gaven zijn ze verloren. en zullen ze blijven verliezen. ook door de pending credits
komt van dmca@nl.imvu.com onder in staat voor vragen ect direct contact met me op nemen. dus doe beantwoorden. verstuur. krijg ik een e-mail terug Delivery to the following recipients failed. is dit wel echt van imvu dan. kennen ze dit maken zonder een waarschuwing _________________
Check it out |
|
| Back to top |
|
 |
PrettyKitty  Moderator
|
Posted: Sat Mar 17, 2012 3:19 pm Post subject: |
|
|
Op ieder plaatje dat ontworpen wordt, zitten auteursrechten/copyrights. Dat is wettelijk vastgesteld, ik ben daar ooit eens diep in gedoken omdat mensen dingen die ik ontworpen had, gebruikt hadden en ook veranderd.
Dat je ze op het internet zet wil niet zeggen dat iedereen er vrijelijk bezit van kan nemen.
Disney is bv ongelofelijk fanatiek wat dit betreft, er zijn sites gesloten waar mensen gewoon voor de lol een verzameling van Disney-animaties geplaatst hadden. Animaties door anderen gemaakt maar dat maakt Disney niet uit.
Je hebt gelijk, er blijft niet veel over aan stickers op IMVU maar ik heb dat al vanaf het begin aan zien komen.
Soms zijn er artiesten die je schriftelijk toestemming geven om iets van hen te veranderen en aan te passen zolang je hun product in hun waarde laat.
Maar dat bewijs moet je dan wel in je bezit hebben.
Laten we eerlijk zijn... hoe kan het mogelijk zijn dat iemand op IMVU geld verdient aan, laten we dit er weer bij halen, creaties van Disney.
Ze hebben er niks voor hoeven te doen behalve er een sticker van maken.
Het is hetzelfde als met muziek, ook dat word t niet meer getolereerd op IMVU. Als jij niet de componist bent of de rechten er op hebt dan mag je er geen geld aan verdienen
dmca@imvu.com Dat is het juiste adres... op het moment dat je de site in het Nederlands bekijkt, komen er vaak overal .nl dingen voor te staan.. Heel lastig. _________________ Big Bang Theory fan? Check this bundle!! You're going to love it! |
|
| Back to top |
|
 |
DarkprincesElf1
|
Posted: Sat Mar 17, 2012 3:38 pm Post subject: |
|
|
bedankt
en hoe zit het met natuur fotos. van het internet of van je zelf. de natuur is toch van iedereen. een foto van een bloem dus ook. niemand kan echt bewijzen dat die plant in het echt van hun is. want iedereen kan die hebben en toevallig dezelfde foto hebben gemaakt. hetzelfde geld voor dieren. en mischien ook wel voor gebouwen. beelden enz. ik heb jaren geleden dieren fotos gemaakt. er staat geen datum op hoe kan je het dan bewijzen.
en moet imvu of de aanklager geen goede bewijzen hebben voor dat imvu een dmca e-mail mag sturen.
kreeg een dmca e-mail van een echt bloem op een postzegel. daarvoor kan ook niemand bewijzen dat die bloem van hun is. en toch stuurt imvu het me. velen kunnen een foto maken van die bloem en postzegel maken die er net zo uit ziet als de mijne. dan is het geen stelen of copyright toch
zal al mn stickers wel ontzichtbaar maken _________________
Check it out |
|
| Back to top |
|
 |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Sat Mar 17, 2012 4:34 pm Post subject: |
|
|
Een foto die door iemand anders gemaakt is mag je niet zonder diens toestemming gebruiken. JA de natuur is van iedereen, NEE de copyright van een foto van de natuur is niet van iedereen.
Niemand kan exact dezelfde foto maken. Wellicht is het onderwerp van de foto hetzelfde, maar geen enkele foto ziet er uiteindelijk exact hetzelfde uit. Zelfs als je naast elkaar staat en een foto van hetzelfde ding maakt is het nog steeds anders.
Het gaat er niet om dat jij dezelfde bloem als iemand op een foto hebt staan, het gaat er ook niet om van wie die bloem is, maar het gaat erom van wie de foto is, dus wie hem gemaakt heeft en daardoor er de rechten van heeft. Als fotograaf zijnde is het gemakkelijk om je eigen foto's te herkennen. De meeste mensen verbeteren meestal hun foto's in hun edit programma en kijken naar de details ervan voordat ze het op internet zetten. En kunnen dan achteraf ook hun eigen werk gemakkelijk bij anderen herkennen.
Vrijwel niets van de plaatjes die je op internet kan vinden is zonder copyright. En naast copyright is er nog zoiets als toestemming om het voor commerciele doeleinden te gebruiken. Sommige artiesten vinden het bijvoorbeeld ok als je hun foto op een website gebruikt voor persoonlijk gebruik, of uitprint voor aan de muur. MAAR de overgrote meerderheid vind het niet ok als mensen hun werk gaan gebruiken voor commerciele doeleinden, zoals bijvoorbeeld de catalogus van IMVU. Als het er niet uitdrukkelijk bij vermeld staat dat het toegestaan is om een plaatje te gebruiken hiervoor, dan kan je ervan uit gaan dat dat niet mag en kan je dat dus ook beter niet doen.
Als je een DMCA stuurt, wat ik zelf helaas ook weleens heb moeten doen. Dan moet je bewijs meeleveren waar duidelijk in aangegeven word welke onderdelen, hoe en wat er precies is gestolen. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld mijn eigen originele textures meegestuurd, gewezen op de datum van submitten in de catalog, precies aangewezen waar mijn textures exact op welk meubelstuk te vinden waren, en waar ze bij de dief exact te vinden waren. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DarkprincesElf1
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 1:59 am Post subject: |
|
|
als ik nou een disney lolliefanten knuffel thuis heb. en die heb nagetekend. en die tekening heb gebruikt om een badge mee temaken. of postzegels. mag dat dan wel.
hoe zit het met badges. ik heb er 90 gemaakt. bijna alle plaatjes zijn van internet. waar ik het hoofd van heb uitgeknipt. zoals de meeste echt badges op imvu. dat mag dus ook niet. ookal is het van een dier.
4 zijn van mn tekeningen. 2 love badges is gemaakt van 2 gevonden images.
wat mag wel en wat mag niet. moet ik weten
bedankt _________________
Check it out |
|
| Back to top |
|
 |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 3:38 am Post subject: |
|
|
Als je iets namaakt waar een trademark of copyright op zit dan kan dat alleen als je er een paar veranderingen in maakt zodat duidelijk is dat het niet exact hetzelfde figuur is, en als je er een andere naam aan geeft. Dus zou je bijvoorbeeld Donald Duck natekenen, dan zal je bepaalde van zijn kenmerken anders moeten maken en kan je hem bijvoorbeeld Ronald Duck noemen Dan nog zou ik het zelf niet doen.
Als je plaatjes van google haalt, bijvoorbeeld voor badges. Sta er dan bij stil dat je iemand anders zijn werk gebruikt. Iemand heeft dat gemaakt, niet met de bedoeling dat mensen er te pas en te onpas mee gaan pronken als hun eigen werk (of zelfs geld aan verdienen). Daarom is er copyright, om artiesten te beschermen. Het ligt er aan waar je die hoofden hebt uitgeknipt, als het bijvoorbeeld foto's zijn van bekende mensen kan je ervan uit gaan dat er copyright op de foto zit. Als het vector art is, dan is er ook een artiest die ze gemaakt heeft. Alleen in heel uitzonderlijke gevallen vind je weleens vector art die niet alleen gratis/free is, maar ook zonder copyright EN free for commercial use. Als je die beide termen er niet bij ziet staan dan kan je ze niet gebruiken voor IMVU.
Voor een badge kan je je nog afvragen of er sprake is van 'commercial use', maar hoogst waarschijnlijk zijn de badges een vorm van reclame maken voor jou pagina en catalog. En dan is er nog altijd de copyright op de plaatjes/foto's die je gebruikt hebt.
Het feit dat er in de catalog veel trademark/copyright schendingen te vinden zijn, zoals Gucci kleding, Disney plaatjes etc. Betekent niet dat het OK is. Mensen hopen er op dat ze niet gevonden worden door die merken, maar ze lopen wel een groot risico. Als Gucci/Disney op een dag besluit dat ze het niet zo leuk vinden dat er allerlei niet-medewerkers van hun bedrijf, die geen rechten hebben om hun naam en artwork te gebruiken, geld verdienen eraan, dan kan je je misschien wel indenken dat ze niet zo blij zullen zijn. In dat geval kunnen ze DMCA's gaan versturen, dan zijn de developers die ze binnenkrijgen hun product kwijt, en wellicht hun publiek die de producten in goede vertrouwen hebben gekocht, ook.
Ik snap dat je momenteel even geschrokken bent over dit hele verhaal, maar ik wil je er wel aan herinneren dat je toen je begon met createn een agreement hebt ondertekend, waarin je aan hebt gegeven je aan de regels van IMVU te zullen houden. Onder andere geen schendingen van copyright en trademark, vallen daar ook onder. IMVU is niet een spelletje, als handelaren in de catalog hebben we ons allemaal aan bepaalde regels te houden, en hebben we de verantwoordelijkheid deze regels goed te kennen voordat we aan de gang gaan. In feite zijn we allemaal zelfstandig ondernemers, je hebt dus zelf de volledige verantwoording. Wat andere mensen wel of niet doen, dat maakt niks uit, daar hebben zij weer de verantwoording voor. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Mutsjeee
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 3:45 am Post subject: |
|
|
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik t in t geval van de lolliefant niet helemaal zeker weet, ik denk dat dit een beetje een grens geval is... Zelf heb ik een keer kettinkjes gemaakt met mushrooms van mario, en heb toen op de fora het advies gekregen om ze niet exact na te tekenen, ook om copyright redenen.
Vaak is zoiets dan makkelijk te verhelpen door ook maar een klein detail anders te maken. Gebruik bijvoorbeeld andere kleuren, maak de ogen iets anders, plaats het in een andere pose, gebruik niet de echte naam (dus niet lolliefant, maar bijv. lila-fant, elephant, dolliefant, etc. Ook de naam is namelijk copyrighted!), of pas andere kleine dingen aan... In mijn geval heb ik de stippen anders geplaatst dan bij de Mario games, en heb nergens in de descriptie de naam "Mario" gebruikt of het product op andere manieren aan Mario gelinkt.. Mocht Nintendo nu een keertje langs imvu komen met DMCA's, dan ben ik veilig (a). _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DarkprincesElf1
|
|
| Back to top |
|
 |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 3:54 am Post subject: |
|
|
DarkPrincess, vervelend dat je er wakker van lag. Doe vooral rustig aan, en bekijk de zaken in dit topic nog eens goed.
Ik snap inderdaad dat het lastig is om te begrijpen als je een lijst van regels in het Engels krijgt, maar het is soms juist ook goed om je er dan even verder in te verdiepen, of hulp te vragen. Het is goed dat je hier kwam om even uitleg te vragen, nu weet je hoe het werkt, dat is altijd een stapje verder!
Je hoeft je niet te verontschuldigen tegenover ons hoor, wij zijn niet de eigenaren van de copyright Het is alleen vaak zo dat mensen de regels wel begrepen hebben, en dan toch ermee doorgaan, daarom klonken we misschien een beetje streng. Maar ik snap dat het in jou geval anders is.
Als je nog eens uitleg nodig hebt, kom gerust weer hier. En wees aardig voor jezelf, iedereen maakt weleens fouten of ziet dingen over het hoofd. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DarkprincesElf1
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 3:58 am Post subject: |
|
|
bedankt. heb zelfs een nieuwe account gemaakt. naam gekocht. ingelogged. naar deze hp gegaan. alle stickers die ik mooi vind in mn wishlist gedaan. plaatjes geupload naar mn photoalbum. zodat ik daar opnieuw kan beginnen en dit account zou deliten. ben het geld toch al kwijt. dus zou daar geen pijn en stress van hebben. heb hier mn naam veranderd met een 1 erachter. name change token voor de nieuwe gekocht en die mn oude naam gegeven.
want er staat in de dmca e-mails dat ze zelfs je account kunnen delited dus dacht wees ze wel voor _________________
Check it out
Last edited by DarkprincesElf1 on Sun Mar 18, 2012 2:54 pm; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
PrettyKitty  Moderator
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 11:57 am Post subject: |
|
|
Even nog over natekenen: nee dat mag niet. Het is geen ontwerp van jezelf ok al teken je het in iedere houding die jij wenst, jij bent niet de geestelijke vader.
Lollifant is van Disney, altijd!Ik geef nog een voorbeeld: ten tijde van de Harry Potter-hype kwam er een boek uit in Rusland dat , ik geloof, Natasja Grjotter heette. Het verhaal speelde zich af in een school voor heksen en tovenaars. Dat boek is van de markt gehaald, het lifte mee op het succes van Harry Potter, de naam leek te veel op Harry Potter en het concept was hetzelfde.
Dus Ronald Luck ipv Donald Duck: geen goed idee. _________________ Big Bang Theory fan? Check this bundle!! You're going to love it! |
|
| Back to top |
|
 |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 2:51 pm Post subject: |
|
|
Dankjewel voor de verduidelijking Kitty, ik had het anders begrepen, maar ik zou het zelf idd ook nooit doen, zo'n grijs gebiedje zegmaar. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DarkprincesElf1
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 2:54 pm Post subject: |
|
|
bedankt voor de uitleg
hoe zit het dinosaurus plaatjes. waarvan ik badges en stickers heb gemaakt.
hoe zit het met mn banner dat zijn ook internet plaatjes die ik hebt verknipt. en delen heb gebruikt. netzoals voor mn icons. de hartjes dan. de achtegronden. zijn recolors van originale plaatjes
moet het weten zodat ik het goed kan doen bij mn nieuwe account. _________________
Check it out |
|
| Back to top |
|
 |
Jasmyn  Moderator
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 4:02 pm Post subject: |
|
|
Als je het ergens vandaan hebt gehaald zal je moeten kijken waar precies, en of die plaatjes zowel voor copyright als commerciele doeleinden zijn vrijgegeven. Ik vind het spijtig voor je, maar de kans is vrij klein dat dat het geval is. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DarkprincesElf1
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 4:05 pm Post subject: |
|
|
is dit antwoord voor mn dinosaurus badges and stickers
of is het antwoord ook voor mn banners en icons _________________
Check it out |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
|
Hide ads? Get VIP!
|
|
You can post new topics in this forum You can reply to topics in this forum You can edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
|
|
| |
|